16.3.2015

Esittelyssä: Nina Lindqvist

Pienieleinen energianhallinta tuo hevosesta esiin sen loistokkuuden, minkä se voi hienoimmillaan antaa.

Olen 46-vuotias klassisen ratsastuksen opettaja. Aloitin ratsastuksen 7-vuotiaana Takkulan ratsastuskoulussa Lahdessa Ewa Munsterhjelmin opissa. Olen kilpaillut nuorempana koulu- ja estekilpailuissa kansalliselle tasolle asti. Valmistuin ratsastuksen-ohjaajaksi 23 vuotta sitten ja toimin opettajana Korpikylän kartanon ratsastuskoulussa kolme vuotta. Tämän jälkeen muutin hevosteni kanssa maalle, jossa ne ovat asuneet pihatossa viimeiset 20 vuotta.

"Less is More" - Craig Stevens.

Tutustuin vuonna 1999 Craig Stevensiin, jonka ohjauksessa olen siitä lähtien opiskellut klassista ratsastusta. Perusklinikoiden lisäksi olen osallistunut kaikille hänen intenssiivikursseilleen. Niiden aiheina ovat olleet istunta, maastatyöskentely, raippa ja mediterranean horsemanship. Hänen opetuksensa ja tapansa kouluttaa ovat avanneet minulle tietoisuuden ratsastajan apujen keveydestä, apujen oikeasta ajoituksesta, tasapainon tärkeydestä ja hevosen koulutuksen johdonmukaisuudesta.  "Simple but not easy."

Pitkäjänteisen ja johdonmukaisen työskentelyn kautta saavutat yhdeksi sulautumisen hetkiä.

Kierrän opettamassa kaiken tasoisia ratsastajia pääasiallisesti viikonloppuisin, eri puolilla Suomea. Kotonani pidän intensiivisiä viikonloppukursseja ja koulutan oppilaitteni hevosia.

Nina Lindqvist
nina.lindqvist@suomi24.fi
puh.0400-847841